marți, 21 iulie 2009

Programari la RAR dupa marirea taxei

egistrul Auto amana verificarea masinilor pentru a permite Guvernului taxarea tripla a romanilor dupa 15 decembrie.

Autoritatile intarzie verificarea autovehiculelor second-hand pentru ca proprietarii sa nu poata sa le inmatriculeze pana la 15 decembrie cand intra in vigoare noua taxa de inmatriculare. "Sunt prea multe masini in Romania si Registrul Auto Roman (RAR) nu poate face fata", se disculpa reprezentantii institutiei.
Purtatoarea de cuvant a RAR, Lorena Stroe, respinge acuzatiile conform carora programarile s-ar fi sistat pentru a sprijini guvernul in a incasa total aiurea si fara niciun temei legal
o noua taxa de poluare. RAR sustine ca datorita numarului foarte mare al masinilor care vin pentru verificari s-a ajuns la aceasta situatie. Dupa o statistica facuta de Registru, in luna mai 2008, erau inregistrate 36.232 de vehicule euro 4, iar in luna august numarul acestora a scazut la 24.899, crescand in schimb masinile echipate euro 2 si euro 3. In cazul masinilor respinse situatia este inversa. Daca in luna mai numarul acestora era de 1523, in luna august numarul acestora a ajuns la 4622 de autoturisme. O alta vina pe care RAR-ul o imputa cetatenilor este ca acestia nu respecta zilele de programare si mai ales orele, acestia afirmand ca, in ultima luna, aproximativ 8000 de oameni nu s-au prezentat la omologari si astfel programul fiecarei sectii de verificare a fost dat peste cap.

Grija mare la program

Dupa bunul obicei al romanului de a face totul in ultima clipa, reprezentantii RAR au hotarat, in prag de sarbatori si pe fondul triplarii taxei de poluare, ca cel mai bine este sa se sisteze programarile pentru omologari motivandu-si decizia ca nu au timp sa verifice toate masinile. Pentru cineva care nu a fost vreodata cu masina la o astfel de procedura, explicam ca un autovehicul nu sta mai mult de 20-30 de minute la o verificare, birocratia fiind cea care mananca timpul. Reprezentantii RAR au mai spus ca in maxim doua zile programarile vor putea sa fie reluate, dar, din nefericire, acestea vor fi facute dupa marirea taxei. Desigur si in aceste situatii exista si unele speciale, masini ale ambasadelor, ale unor institutii ale statului care pot fi inmatriculate dupa bunul plac al acestora daca fac o banala cerere inainte. Cei de la Registru au declarat ca nu pot trimite masini din centrele aglomerate catre alte centre invecinate deoarece asfel ar incurca programul acestora.
"Toti vin acum buluc. Este o adevarata avalansa saptamana aceasta. Vrei o verificare tehnica ok, poate pe vineri, dar daca vrei omologare nu ai nicio sansa", ne-a declarat Lorena Stroe. Daca ai facut programare acum 2-3 saptamani e foarte bine, poate vei prinde omologarea pe vechea taxa, daca nu, atunci esti bun de plata. Desi nicio lege nu sprijina Registrul in sistarea programarilor, aceasta institutie de stat face cu de la sine putere legea.

La Registrul Auto Roman totul se face pe baza de programare. Deocamdata acestea sunt sistate, dar cand vom da drumul la programari acestea se vor face pe lunile februarie, chiar martie.

Refresh la DNS
Registrul Auto Roman a anuntat ieri ca, in perioada 8-15 decembrie 2008, activitatile in cadrul RAR se desfasoara conform programarilor efectuate anterior, telefonic sau pe Internet.
"Aceste activitati sunt valabile pentru toate reprezentantele din tara precum si pentru sediile din Bucuresti, Grivita si Voluntari", se arata intr-un comunicat al RAR. Si ieri la pranz, programarile online erau blocate, pe site-ul www.rarom.ro fiind postata avertizarea potrivit careia "din cauza numarului foarte mare de cereri, este posibil ca pagina de programare sa se incarce dupa mai mult timp. Va rugam sa aveti rabdare sa primiti pagina de programare. Totusi, daca nu reusiti sa obtineti un raspuns (adica pagina nu se incarca DELOC, asteptand chiar si 5 minute), atunci va rugam sa contactati furnizorul de servicii Internet la care sunteti abonat si cereti sa faca un REFRESH la DNS", se arata pe site-ul RAR-ului. (Carmen POPESCU)

Proteste de strada la Bistrita

Zeci de soferi s-au adunat, ieri dimineata, la sediul RAR Bistrita-Nasaud in speranta ca isi vor putea inmatricula masinile second-hand aduse din strainatate inainte de 15 decembrie, dar nu au putut intra in incinta institutiei fara programare.
Soferii au parcat in afara sediului RAR, de o parte si de alta a DN 17, informeaza Mediafax. Contactat telefonic, seful reprezentantei Bistrita-Nasaud a RAR, Cosmin Wechter, a declarat ca nu poate prelua pentru omologare decat acele masini pentru care proprietarii au facut programari fie telefonic, fie online. "Nu avem niciun loc pana in 21 ianuarie 2009. In fiecare zi putem omologa intre 90 si 100 de masini. Noi am vrea sa ajutam cat mai multa lume, dar nu se poate. Din cauza numarului mare de solicitari la nivelul intregii tari, s-a blocat si sistemul informatic", a afirmat Wechter. Mai multi soferi s-au adunat si la Primaria Bistrita, ieri, pentru a sta de vorba cu autoritatile locale, insa acestea din urma le-au spus ca nu este de competenta lor sa rezolve problema taxei. (M.R.)

Propunere la partid

Prim-vicepresedintele PSD Suceava Catalin Nechifor a declarat ieri, intr-o conferinta de presa, ca taxa de inmatriculare pentru masinile de mana a doua trebuie platita doar pentru cele achizitionate dupa 15 decembrie si nu dupa c
e acestea sunt verificate de RAR.
El a spus ca pentru auto­vehiculele achizitionate deja programarile la RAR sunt facute pentru inceputul anului viitor, iar cei care si-au cumparat masina inainte sa fie reintrodusa taxa de inmatriculare vor fi obligati sa achite sume foarte mari, desi legea nu este retroactiva. Nechifor a precizat ca va propune conducerii de partid ca aplicarea noii taxe sa fie facuta doar pentru masinile achizitionate dupa 15 decembrie, indiferent daca verificarea RAR s-a facut dupa intrarea in vigoare a taxei de inmatriculare. (M.R.)

Taxa aberanta

Transportatorii catalogheaza "aberanta" masura adoptata recent de Executiv, prin care taxa de poluare a fost majorata de trei ori si considera ca aceasta va bloca si mai mult economia
autohtona.
"Taxa de solidaritate, taxa de mediu, accize in caburant, taxa de inmatriculare (in functie de gradul de poluare), taxa de poluare (pt. un camion comercial
, euro 4, este de 1400 de euro) nu reprezinta decat forme meschine de stoarcere a banului public, scopul final fiind doar acela de a avea guvernantii cat mai multi bani de jefuit", a declarat Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport
(FORT). "In orice tara civilizata incurajarea cumpararii de autovehicule noi se face prin marirea treptata, incepand din anul trei sau cinci, a cuantumului impozitului anual pe vehiculele detinute de persoanele fizice sau juridice. Asadar, orice cumparator persoana fizica sau juridica nu se loveste de imposibilitatea de a-si asigura un mijloc de deplasare sau sursa de venit prin plata unei taxe prohibite, ci este stimulat si dirijat ca, dupa ce si-a amortizat investitia utilizand un autovehicul, fie sa plateasca, evident justificat, mai mult (norma de poluare) fie, daca are posibilitatea, sa isi cumpere unul mai nou - dar toate astea dupa ce a avut un mijloc de deplasare coroborat veniturilor si posibilitatilor. Indiferent cand a fost achizitionat vehiculul, taxa de mediu in functie de gradul de poluare trebuie platita anual/vehicul
crescand treptat, direct proportional cu vechimea, astfel incat, proprietarul sa decida daca merita sa reinnoiasca sau nu autovehiculul", a declarat Augustin Hagiu.

Niciun comentariu: