marți, 24 martie 2009

S-a operat singur

Chirurgul plastician Bucur Sirbu este singurul medic
din Sibiu care a avut taria sa se opereze singur. Chiar de mai multe ori. Daca la operatiile mai complicate a cerut ajutorul medicilor rezidenti, operatiile minore si le-a facut singur, chiar in bucataria casei sale.
Operatia a fost o reusita, iar cicatricele de la cusaturi de-abia se mai vad

Zilele trecute s-au implinit doi ani de cind seful sectiei de chirurgie plastica, din cadrul Spitalului Judetean de Urgenta (SJU) Sibiu, s-a operat aproape singur de tromboza, boala cunoscuta sub denumirea de varice. Este stiut faptul ca medicii chirurgi au „singe rece", insa, pina acum, in Sibiu, niciun medic n-a avut curajul sa se opereze singur. Bucur Sirbu a fost insa mai curajos. „A fost vorba de un tromb, un cheag de singe care, daca ar fi ajuns la inima
, as fi putut muri. Eu stiam ca am aceasta problema, dar am neglijat-o, deoarece am avut foarte multi pacienti de operat si n-am mai avut timp de mine. Dar boala s-a agravat cind am venit de la fiica mea din Noua Zeelanda, iar zborul a durat circa 20 de ore, timp in care nu m-am putut ridica de pe scaun
", isi aminteste medicul sibian.

Fara anestezie

Desi era constient ca-si pune viata
in pericol daca nu se opreste la un spital, medicul si-a continuat drumul, pina la Sibiu. Era intr-o stare destul de grava. Si totusi, a mai operat inca un pacient inainte de a intra chiar el in sala de operatie. Pentru ca trombul era localizat in partea de jos a venelor piciorului sting, medicul a cerut sprijinul a doi medici rezidenti de-ai sai: Alina si Claudiu Helgiu. Insa a refuzat categoric anestezia totala, pentru a-si putea indruma propria operatie. „Mi-au facut anestezie locala din cind in cind. Eu le spuneam ce sa faca si mai ajutam si eu acolo unde puteam ajunge. Nu mi s-a facut rau deloc in cele doua ore cit a durat operatia. Totul a iesit bine. Am fost constient pe tot parcursul operatiei", povesteste plasticianul.

Fara stirea familiei

Pina acum medicul a suferit 13 interventii chirurgicale la piciorul sting, iar acum operatiile abia se mai vad. S-a mindrit chiar cu „opera" sa si ne-a aratat mindru ca urmele cicatricilor. Medicul, care are o experienta de peste 30 de ani in domeniu si care a operat mii de pacienti, nu vede nimic iesit din comun ca un medic sa se opereze, in locurile unde poate ajunge usor si crede ca se descurca. Numai sa nu afle familia.

Niciun comentariu: